Tel/ Fax : +40.234.550.510
e-mail:office@motorstar.ro



    Primul membru al acestei familii de motoare s-a nascut īn anul 1947 in orasul ucrainean Zaporoje. Motorul a fost proiectat de catre biroul de proiectare motoare de aviatie condus de Alexandr Ivchenko si a fost numit AI-14 (al 14- lea proiect al biroului de proiectare Alexandr Ivchenko).  Motorul, cu 9 cilindri dispusi in stea pe un singur rand, avea o cilindree de 10,16 litri si dezvolta 260 CP. Prima versiune a acestui motor a fost lansata in productie  īn 1950 cu denumirea AI - 14R . A existat si  o versiune numita AI - 14V, proiectata pentru elicoptere . Mii de astfel de motoare au fost fabricate de-a lungul anilor dar nu doar in fosta URSS.
Īn 1956 WSK - Kalisz, īn Polonia a īnceput sa produca sub licenta o versiune numita AI - 14RA .

    La īnceputul anilor 1960 in Cehoslovacia compania AVIA īncepe sa produca o varianta modificata a motorului AI - 14 numita M462.
In acelasi timp īn China incepe fabricarea motorul HS6, versiunea chinezeasca a motorului AI - 14R iar din 1965 varianta de 285 CP denumita HS6A.
Īntre timp, Alexander Ivchenko se dedica in totalitate proiectarii motoarelor cu reactie. Din acest motiv in 1959 se infiinteaza un birou de proictare sub conducerea lui Ivan Vedeneyev cu scopul principal de a dezvolta motoare cu piston de aviatie. Primul motor modernizat de acest birou de proiectare este AI - 14RF, versiunea de 300 CP a motorului AI-14R.
      Īn mijlocul anilor 1960 biroul  Vedeneyev proiecteaza motorul M-14V26 pentru elicopterul Kamov Ka - 26, un elicopter bimotor . Īmbunatatiri majore au fost facute si toate piesele principale ale motorului au fost reproiectate . Rezultatul este un motor de 325 CP, cu un reductor la 900 care permite montarea motorului atat pe partea stanga cat si pe cea dreapta a elicopterului.
Bazat pe motorul M-14V26 biroul Vedeneyev proiecteaza motorul M-14P. Un numar mare de piese sunt identice pentru ambele motoare, diferente semnificative fiind doar la reductor. Rezultatul este un motor pentru avioane de acrobatie cu un raport excelent īntre putere si greutate. Motorul dezvolta 360 CP la o greutate uscata de 217 kilograme.

    Productia motorului M-14P de seria I-a a demarat la īnceputul anilor 1970 la Uzina Mecanica Voronej. Zece ani mai tārziu īncepe fabricatia motoarelor M-14P  de seria a-II-a. Au fost facute unele īmbunatatiri ale componentelor, in mod special configuratia chiulaselor si a fost prevazuta o noua transmisie pentru un filtru centrifugal.
In 1983 in tara noastra a fost īnfiintata  Fabrica de Motoarele si Reductore de aviatie in cadul I.Av. Bacau. Aici a īnceput productia motoarelor de aviatie cu piston tip  M-14P si M-14V26, reductoarele R-26 si VR-126 si motorul cu reactie RU-19A300.
    Astazi numai motorul M-14P mai este in productie si echipeaza avioane de acrobatie care concureaza cu succes la campionate europene si mondiale.
© S.C. Motorstar S.R.L. Toate drepturile rezervate
Unicii furnizori in domeniu de piese de schimb pentru motoarele de avion si servicii de reparatii capitale pentru motoarele M-14P si M-14V26.
Suntem orientati catre clienti. Dispunem de know-how pentru reproiectare si modernizari. Avem capacitatea de a ne adapta cerintelor pietii
Peste 30 de ani de experienta in domeniu